
Pracę nad bolidem tak naprawdę zaczęły się już w lutym 2008 roku. Formuła zmieniła jednak znacząco swój wygląd. Nos jest wyższy i zdecydowanie szerszy. Wielkie przednie skrzydło składa się trzech elementów i rozciąga się na całą szerokość bolidu. Tylne skrzydło jest zgodnie z nowymi przepisami znacznie odchudzone. Zostało umiejscowione zdecydowanie wyżej. Dodatki aerodynamiczne zostały ograniczone do minimum. Montaż elementów KERS (system odzyskiwania energii kinetycznej) spowodował wzrost masy w przedniej części bolidu. Było to możliwe dzięki zmianie opon na gładkie, które poprawiają przyczepność. Potrzebna była także modyfikacja przedniej osi, tylna jest zupełnie nowa.
Na każdego kierowcę przewidziano po 8 silników na 17 wyścigów w tym sezonie. Robert Kubica ma nadzieje, że "zespół będzie tak samo silny jak na początku 2008 roku i utrzyma ten poziom do ostatniego wyścigu". Jeśli to się uda, Polscy kibice z pewnością wybaczą zespołowi słabszą końcówkę poprzedniego sezonu.




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz