wtorek, 30 grudnia 2008

Jak przyspieszać efektywnie?


Wielki wpływ na zużycie paliwa ma sprawność silnika. Dla silnika diesla jest większa niż benzynowego. Dla silnika benzynowego jest najwyższa(wtedy też uzyskujemy relatywnie najmniejsze zużycie paliwa) jeśli przepustnica otwarta do w około 70%, większe dodanie gazu jest nieefektywne - spowoduje niepotrzebnie wzbogacenie mieszanki, co będzie nieekonomiczne. W przypadku diesla należy przyspieszać inaczej. Tutaj najlepiej 'iść z gazem za obrotami', czyli im wyższe obroty, tym mocniej wciskamy pedał przyspieszenia. Jeśli wciśniemy gaz maksymalnie już przy niskich obrotach, to turbina nie będzie wstanie dostarczyć wystarczającej ilości powietrza, efektem tego będzie czarna chmura za naszym samochodem, lub niepotrzebne wzbogacenie mieszanki - w przypadku aut z filtrem cząstek stałych.

Brak komentarzy: